خواص روغن گل سرخ برای بدن


روغن گل سرخ : طریقه مصرف روغن گل سرخ,خواص روغن گل سرخ در طب سنتی,خواص گلاب,خواص روغن گل سرخ برای صورت,گلاب,طرز تهیه روغن گل سرخ در منزل,روغن گل سرخ در بارداری

خواص روغن گل سرخ برای بدن

روغن گل سرخ

مزایای روغن گل سرخ به خاطر خواص آن به عنوان ضد افسردگی،ضد عفونی کننده؛ ضد ویروسی،باکتری کش و سایر موارد است. همه ما در مورد اثرات احساسی و روحی گل رز بر روی انسان ها آگاه هستیم. مهم تر از همه این است که روغن استخراج شده از گل رز می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. در ادامه برخی از این مزایا را با هم مرور می کنیم.

 

با افسردگی مبارزه می کند:

روغن گل سرخ اعتماد به نفس را تقویت می کند و با افسردگی مبارزه می نماید. این ماده در بهبود افسردگی و اضطراب بسیار موثر است.

 

التهاب را کاهش می دهد:

روغن ضروری گل سرخ می تواند بیمارانی که با تب بالا دست و پنجه نرم می کنند را با کاهش التهاب ببهود ببخشد. این ماده برای التهاب های دیگر نیز مفید است.

 

زخم را درمان می کند:

این ماده خوشبو برای درمان زخم نیز مفید است. اعمال موضعی روغن گل سرخ می تواند از عفونی شدن زخم پیشگیری کند.

 

در برابر ویروس ها از بدن محافظت می کند:

روغن گل سرخ با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند شما را در برابر ویروس ها محافظت نماید.

 

باکتری ها را از بین می برد:

روغن گل سرخ یک باکتری کش خوب محسوب می شود. این ماده می تواند در درمان اسهال و مسمومیت غذایی و سایر بیماری هایی که توسط باکتری ایجاد شده است مفید باشد.

 

به مراقبت از پوست کمک می کند:

این خاصیت گل سرخ برای افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از روغن گل سرخ می تواند زخم ها را بهبود ببخشد و نشانه های جوش و سایر موارد بر روی پوست را از بین ببرد.

 

خون را تصفیه می کند:

روغن گل سرخ خون را با کمک به حذف و خثی سازی سموم تصفیه می کند. بعد از اینکه خون تصفیه شد و از سموم آزاد گردید، شما در برابر زخم و راش و بیماری های پوستی محافظت خواهید شد.

 

قاعدگی را راحت تر می کند:

روغن گل سرخ ترشح هورمون هایی که باعث شروع قاعدگی می شود را تحریک می کند. این موضوع برای افرادی که از اختلالات قاعدگی رنج می برند بسیار مفید خواهد بود.

 

از خونریزی بیش از حد جلوگیری می کند:

این خاصیت روغن گل سرخ می تواند برای افرادی که از خونریزی شدید بعد از جراحی یا آسیب رنج می برند بسیار مفید باشد.

 

به سلامت کبد کمک می کند:

روغن گل سرخ برای سلامت کبد نیز مفید است. این ماده کبد را قوی نگه می دارد و آن را از عفونت محافظت می نماید.

 

اختلالات شکمی را کاهش می دهد:

روغن گل سرخ برای بهبود اختلالات شکمی نیز به کار می رود. این ماده شکم را آرام می کند، التهاب را تسکین می بخشد و به عملکرد درست آن کمک می کند. همچنین استفاده از این روغن از بروز زخم معده نیز جلوگیری می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.