از چه روغن های ضروری برای حساسیت و آلرژی می توان استفاده کرد؟

از چه روغن های ضروری برای حساسیت و آلرژی می توان استفاده کرد؟

 

در طول 50 سال گذشته شیوع بیماری هایی همچون حساسیت و آلرژی در کشورهای مختلف افزایش پیدا کرده است. برای برخی از افراد حساسیت می تواند تهدید کننده زندگی باشد و به التهاب و تنگی نفس منجر شود. افرادی که از حساسیت رنج می برند باید خود را از قرار گرفتن در معرض محرک ها دور نگه دارند اما اینکار همیشه ممکن نیست. برخی از روغن های ضروری قدرتمند به عنوان روش طبیعی و امن برای درمان نشانه های آلرژی و تقویت سیستم ایمنی به کار می روند.

 

روغن نعناع

روغن نعناع

استشمام روغن نعناع قرار گرفته در دستگاه پخش کننده می تواند سینوس های شما را باز کند. نعناع به عنوان اکسپکتورانت عمل می کند و باعث تسکین آلرژی، سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت، اسم و برونشیت می شود. این روغن توانایی پاکسازی خلط را دارد و باعث کاهش التهاب می شود. حدود 5 قطره از این روغن را در دستگاه پخش کننده بریزید تا بتوانید حساسیت خود را بهبود ببخشید.

 

روغن ریحان

روغن ضروری ریحان می تواند پاسخ های التهابی به حساسیت را کاهش دهد. این ماده از غده آدرنال پشتیبانی و محافظت می کند. روغن ریحان در اصل به بدن کمک می کند واکنش مناسبی به تهدیدهای موجود در مغز، قلب و عضلات داشته باشد. این روغن می تواند بدن را از شر ویروس ها و باکتری ها حفظ کند و در عین حال التهاب، درد، خستگی را کاهش دهد. برای مبارزه با التهاب و واکنش بیش از حد سیستم ایمنی، یک قطره روغن ریحان را به سالا، سوپ و سایر غذاهای خود اضافه کنید. برای پشتیبانی از سیستم تنفسی، می توانید دو الی سه قطره از روغن ریحان را با بخش مساوی از روغن نارگیل رقیق کنید و بر روی قفسه سینه، پشت گردن و سایر بخش ها بمالید.

 

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس

این روغن می تواند ریه ها و سینوس ها را باز کند و نشانه های حساسیت را کمتر نماید. مطالعات نشان داده است که این روغن می تواند حس سردی را در بینی ایجاد نماید و جریان هوا را بهبود ببخشد. اکالیپتوس خاصیت ضد التهابی دارد و به پاکسازی سموم از بدن کمک می کند. برای درمان مشکلات تنفسی مرتبط با حساسیت، 5 قطره از این روغن را در دستگاه پخش کننده بریزید یا به طور موضعی روی قفسه سینه بمانید.

 

روغن لیمو

روغن لیمو از بدن محافظت می کند و می تواند شرایط تنفسی را بهبود ببخشد. مطالعات موجود نشان می دهد روغن لیمو از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. روغن لیمو زمانی که در دستگاه پخش کننده قرار می گیرد می تواند باکتری ها را نابود سازد و محرک های حساسیت در هوا را از بین ببرد. یک الی دو قطره از این روغن را به آب اضافه کنید. آب لیمو می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود ببخشد و بدن را سم زدایی کند. این ماده کبد را بهبود می بخشد و باعث از بین رفتن سمومی که موجب التهاب و پاسخ بیش از حد سیستم ایمنی شده اند، می شود. آب لیمو تولید گلبول های سفید خود را تحریک می کند . روغن ضروری لیمو را می توان برای ضد عفونی کردن منزل استفاده کرد. این روغن باکتری ها و مواد آلاینده در منزل را از بین می برد و حساسیت را کمتر می کند.روغن لیمو را به خوشبوکننده ها یا آب اضافه کنید و بر روی اسباب منزل بپاشید.

 

روغن درخت چای

این روغن قدرتمند می تواند پاتوژن های موجود در هوا که باعث حساسیت شده است را نابود کند. استفاده از این روغن در منزل می تواند باکتری ها و قارچ ها را نابود سازد. این روغن خاصیت ضد التهابی هم دارد. روغن درخت چای را می توان برای کشتن باکتری ها روی پوست اعمال کرد. از روغن درخت چای بر روی راش های پوستی و کهیر استفاده کنید. دو الی سه قطره از آن را روی پنبه تمیزی بریزید و به آرامی روی منطقه مدنظر بمالید. برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه می شود این روغن با روغن های حامل، رقیق شود.

 

چگونه از روغن ضروری برای بهبود حساسیت استفاده کنیم؟

حساسیت به ماده غذایی: یک الی دو قطره از روغن لیمو یا نعناع را برای تسکین نشانه های حساسیت مصرف کنید. اینکار می تواند بدن را سم زدایی کند و آلرژن ها را از بین ببرد.

راش پوستی و کهیر: از روغن درخت چای یا روغن ریحان به صورت موضعی استفاده کنید. دو الی سه قطره از روغن را روی پنبه بریزید و بر روی ناحیه مدنظر بمالید.

حساسیت فصلی: برای ضدعفونی کردن منزل از روغن لیمو و روغن درخت چای استفاده کنید. اینکار باعث نابودی محرک ها می شود و هوا را تمیز می کند. 40 قطره از روغن لیمو و 20 قطره از روغن درخت چای را به بطری 6 اونسی اضافه کنید. بطری را با آب خالص پر نمایید و کمی سرکه سفید بدان اضافه کنید و روی اسباب منزل بپاشید.

 

عوارض جانبی احتمالی

زمانی که از روغن های ضروری برای بهبود حساسیت استفاده می کنید توصیه می کنیم آن ها را نخورید. بهتر است از بوی آن ها استفاده کنید.زمانی که به صورت موضعی از این روغن ها استفاده می کنید آن را با روغن حامل رقیق نمایید به خصوص اگر پوست حساسی دارید. اگر می خواهید روغن ضروری را میل کنید حتما با یک پزشک مشورت کنید.در برخی از موارد احتمال بروز حساسیت به این روغن ها وجود خواهد داشت و نمی توان بدون مشورت پزشک کاری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.