نشانه های پیری چیست؟

نشانه های پیری چیست؟

 

فرآیند طبیعی پیری هرگز از بین نمی رود. با اینحال، اثر مشکلات و مسائل مرتبط با پیری بسیار شایع است زیرا تعداد افراد کهنسال روز به روز در حال افزایش است. این روزها کار کردن های طولانی مدت و بازنشستگی دیرهنگام بسیار رواج پیدا کرده است. با اینکه پیشرفت های علمی بیماری ها و روند پیشرفت آن ها را معکوس کرده است اما هنوز هم بیماری هایی همچون بیماری های قلبی، دیابت و سرطان جزو مشکلات بزرگ کشورها محسوب می شوند.

 

نشانه های پیری چیست؟

درد مفصل:

متاسفانه، درد مفاصل یکی از نشانه های اصلی پیر شدن است. شرایطی همچون استئوآرتریت با افزایش سن شیوع بیشتری پیدا می کنند.

خستگی و عادت های بد خواب:

اگر احساس کردید به طور مداوم خسته هستید و نمی توانید شب را خوب بخوابید ممکن است این موضوع نشانه ای از پیری باشد. خستگی مزمن و خواب آلودگی در طول روز جزو نشانه های شایع پیری است.

التهاب مزمن:

التهاب مزمن با افزایش سن بیشتر می شود. به همین خاطر شرایط خودایمنی و التهابی یکی از نشانه های اولیه پیری محسوب می گردد.

افزایش وزن:

در برخی از موارد، افزایش اندک وزن می تواند بخش طبیعی پیری محسوب گردد. مشکل اینجاست که بیشتر بزرگسالان چیزی بیشتر از این بر وزنشان افزوده می شود و این موضوع به خاطر فاکتورهایی همچون مشغله کاری زیاد است که زمان اندکی برای تمرین ورزشی باقی می گذارد.

رگ های واریسی:

رگ های واریسی بیش از 50 درصد افراد بالای 50 سال را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگرچه این شرایط رایج است و الزاما نگرانی در مورد سلامتی افراد نیست اما می تواند به خاطر نوسانات هورمونی، تغییر ذر فشار خون رگ های پا یا افزایش التهاب نیز باشد. بسته به شدتی که رگ های واریسی دارند درمان یا پیشگیری از آن ها ممکن است دشوار باشد زیرا سابقه خانوادگی و ژنتیکی می تواند این موضوع را افزایش دهد. برخی از فاکتورهای خطر بروز رگ های واریسی در برگیرنده زن بودن، چاقی، فعالیت فیزیکی اندک است.

تغییر در ظاهر و پوست:

یکی از واضح ترین نشانه های پیری تغییر در ظاهر پوست است. فیبرهای پوستی به روش های مختلفی در طول پیری تحت تاثیر قرار می گیرند.

دمانس:

دمانس نشانه ای است که بیشتر افرادی که پا به سن می گذارند را تحت تاثیر خود قرار می دهد. دلیل رایج بروز دمانس، بیماری آلزایمر است هر چند شرایطی وجود دارد که ممکن است مسئول این بیماری باشد. دمانس الزاما بخش طبیعی از پیری نیست. نشانه های دمانس در بیماری هایی همچون آلزایمر بسیار مرتبط با رژیم غذایی، التهاب، سطح فعالیت، شغلی که فرد داشته و حتی سلامت روده است.

مشکلات گوارشی:

در افرادی که پیر می شوند، این شرایط بر روی عملکرد سیستم گوارش نیز اثر می گذارد. برخی از نشانه های مرتبط با پیری در سیستم گوارش در برگیرنده هضم کند، رشد بیش از حد باکتری ها، اسهال، جذب ضعیف مواد مغذی، زخم معده است.

 

روش های طبیعی برای کندتر کردن روند پیری

روش های طبیعی برای کندتر کردن روند پیری

رژیم غذایی ضد التهابی و محافظت کننده از مغز داشته باشید:

یکی از روش های اصلی برای کندتر کردن روند پیری، داشتن رژیم غذایی بهتر است. بیشتر نشانه های مرتبط با پیری به طور مستقیم با التهاب مزمن در ارتباط هستند. این موضوع را می توان به کمک غذاهای ضد التهابی مدیریت کرد. رژیم غذایی ضد التهابی سرشار از سبزیجاتی با برگ سبز، میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدانی، گوشت و غذاهای دریایی، آجیل ها و دانه ها، زنجبیل، زردچوبه، روغن نارگیل و غذاهای ضد پیری است.چربی های سالم برای سلامت مغز از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. شما باید خوردن غذاهای پروبیوتیک دار را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

فعال بمانید:

همانطور که در بالا مشاهده کردید، نداشتن تمرینات ورزشی باعث تسریع فرآیند پیری می شود. به همین خاطر باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. این موضوع بدین معنی نیست که باید ورزشکار باشید. این موضوع بدین معنی است که در طول روز پیاده روی کنید و از تمرینات ورزشی که دوست دارید بهره ببرید. فعالیت هایی را بیابید و عادت هایی را ایجاد کنید که در طول روز شما را فعال نگه می دارد.

استرس خود را کاهش دهید:

استرس یکی از فاکتورهای مهم در بروز التهاب است و می تواند نشانه های پیری را بدتر کند. با کاهش استرس های غیر ضروری در زندگی می توانید پیری را کندتر نمایید.

گزینه های موجود برای کاهش استرس در برگیرنده انجام تمرینات ورزشی یا یوگا، دعا کردن، مدیتیشن، طب سوزنی، اختصاص زمان بیشتر در طبیعت است. خودتان را با افرادی که دوست دارید احاطه کنید. سعی کنید رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی داشته باشید و از حمایت های اجتماعی به خوبی استفاده کنید.

پیری جزو فرآیندهای طبیعی است که نمی توان به طور کلی جلوی آن را گرفت. اما به خاطر داشته باشید که سبک زندگی و تغییر در رژیم غذایی می تواند شما را جوانتر نگه دارد. به به جای اینکه همیشه استرس داشته باشید و نگران موضوعات بی اهمیت باشید سعی کنید بر روی فعالیت هایی تمرکز کنید که برایتان مفید هستند. استرس خود را کاهش دهید و در طول روز فعال باشید.

 

10 مورد از نشانه های پیری

10 مورد از نشانه های پیری

– درد مفاصل
– خستگی و عادت بد خواب
– التهاب مزمن
– مشکلات و مسائل مرتبط با مغز
– افزایش وزن
رگ های واریسی
– تغییر در ظاهر و پوست
– دمانس
– مشکلات گوارش
– از دست دادن شنوایی

قبل از اینکه شرایط بدتر شود سعی کنید سبک زندگی سالمی را برگزینید و از رژیم های غذایی خوب استفاده کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.