مزایای عسل مصرفی بر روی سلامتی کودکان


مزایای عسل مصرفی بر روی سلامتی کودکان

 

عسل برای همه ی افراد می تواند مفید واقع شود. البته باید به این موضوع اشاره شود که همین عسل هم در صورت  عدم رعایت در توازن مصرف می تواند به بدترین ماده و حتی سمی ترین ماده در بدن شما تبدیل گردد. اما اگر عسل را به اندازه متعادل مصرف کنید می توانید از مفید بودن آن مطمئن باشید. بخصوص مواردی را در نظر داشته باشید که مصرف عسل می تواند تأثیر به سزایی بر روی سلامت فرزندان شما نیز ایفا کند.

بچه های کم سن و سال معمولا یک سری از بیماری ها را به صورت شایع در بر دارند. به عنوان مثال عفونت های تنفسی ، سرفه ها و . . . در این سنین بیشتر اتفاق می افتد. عسل می تواند همانند یک داروی ضد سرفه از تشدید علائم سرفه نیز پیشگیری به عمل آورد. عسل می تواند به مانند یک آنتی بیوتیک از عوامل ایجادکننده سرفه ، خلط ، عفونت در سیستم تنفسی و . . . جلوگیری کند. شما می توانید عسل را با هر روشی به فرد مورد نظر خود بدهید تا مصرف کند. برخی از موارد عسل را به همراه آب گرم ، برخی از موارد عسل را به تنهایی و حتی با سایر مواد رقیق کننده سالم مخلوط نموده و فرزندان خود بدهید.

مصرف کردن عسل می تواند تا اندازه بسیار زیادی از کم خونی های موجود در سنین کودکی جلوگیری کند. کم خونی در این دوران از یک بچه ی شلوغ و پرجنب و جوش می تواند بچه ای بسیار کم تحرک بسازد که قطعا دیدن چنین فرزندانی از نظر پدر و مادر بسیار زجرآور است. حتی در مواردی که فرزند شما اشتهایی برای مصرف غذا ندارد هم استفاده از عسل بسیار کمک کننده خواهد بود.

معمولا بچه ها در سنین کودکی به هر علتی بخصوص در زمان مصرف شیر مادر به بیماری هایی نظیر برفک در دهان مبتلا می شوند. همانطور که اطلاع دارید استفاده از عسل تا سن یک سالگی ممنوع است زیرا از نظر گوارشی سازگاری برای سیستم مربوط در زمینه ی هضم عسل وجود ندارد و برخی از عوامل موجود در داخل عسل می توانند به  واکنش های بسیار شدید آلرژیکی نیز تبدیل شوند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از دادن عسل زیر این سن خودداری کنید اما پس از آن می توانید به راحتی به فرزند خود در اندازه ی مناسب از ترکیب عسل به همراه سایر مواد مفید کمک بگیرید.

والدینی که از مسئله شب ادراری در کودکان خود مطلع هستند تا حد امکان سعی کنند که این موضوع را به سرعت با پزشک مربوطه مطرح نمایند. یکی از درمان های خانگی برای درمان شب ادراری کمک گرفتن از عسل درمانی می باشد. عسل می تواند از زیاد شدن ادرار جلوگیری نموده و همواره به کنترل آن بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.