مضرات مصرف افراطی دارچین

مضرات مصرف افراطی دارچین

 

معمولا هر ماده ای که بیش از حد خود مصرف شود با عوارض جانبی بسیاری همراه خواهد بود. یکی از این موارد دارچین می باشد. شما می توانید دارچین را مصرف کنید اما نباید در یک وعده خود از میزان زیادی از آن بخورید. طبعی که برای این ماده در نظر گرفته شده بسیار گرم بوده و همواره بدن ما نمی تواند به راحتی آن را هضم کند. یکی از موارد بسیار مهم که پس از مصرف بیش از اندازه با آن مواجه خواهیم شد در ارتباط با زخم ها یا آفت های درون دهان خواهد بود.

افرادی که در مصرف دارچین خود زیاده روی می کنند معمولا از نظر آلرژیکی دچار تغییراتی می شوند. این تغییرات به ضرر بدن آنها و تا حدی پیشرفت می کند که معمولا بدن ما توانایی مقابله با آن را ندارد. اما اگر به اندازه کم از دارچین استفاده کنید بزاق دهان شما می تواند تأثیر نامطلوب این ماده را بر بدن کاهش دهد و از این رو مزایای استفاده از دارچین را به بدن شما منتقل خواهد کرد.

افرادی که در مصرف دارچین زیاده روی کنند ، این میزان بیش از حد دارچین می تواند بر روی عملکرد کبد آنها مؤثر واقع شود. کبدی که نتواند رشد و تقسیم سلول های خود را تحت کنترل قرار دهد بنابراین نمی تواند تا اندازه زیادی به ایمنی بدن هم کمک کند و در نتیجه اتفاقی نظیر سرطان در بدن ما رخ خواهد داد.  کومارین ماده ای است که در دارچین قرار دارد. همین ماده در صورت ازدیاد در بدن ما می تواند تا اندازه بسیار زیادی به سلامت کبد ما فشار وارد کرده و در نهایت موجب شود تا آسیب شدیدی ایجاد شود. آسیب به کبد نیز به راحتی قابل جبران نیست.

از تأثیرات دیگر مربوط به افزایش مصرف دارچین در بدن می توان به ازدیاد مصرف و همواره تأثیر آن بر روی سلامتی یک فرد اشاره نمود که در نهایت به سرطان ختم می شود. تنها راه حل سرطان استفاده از شیمی درمانی است ، البته همیشه شیمی درمانی با پاسخ مناسبی همراه نیست و معمولا می تواند در برخی از موارد حتی با وجود چنین درمانی هم ادامه دار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.