خواص و مضرات عدس در طب سنتی

خواص و مضرات عدس در طب سنتی گرداوری شد

خواص و مضرات عدس در طب سنتی

 

خواص درمانی عدس

1- پوست عدس درمان یبوست و مغز آن درمان اسهال می باشد.
2- افزایش دهنده آهن خون و شیر مادر است .
3- عدس پخته را له کنید و روی پوست ملتهب بگذارید، التهاب آنرا برطرف می کند .
4- برای درمان زخم دهان ، زخم گلو و درمان دیفتری عدس را پخته و آب آنرا غرغره کنید.
5- برای تقویت معده و برطرف کردن نفخ معده و گاز معده عدس پخته را با سرکه میل کنید .
6- آش عدس با روغن بادام برای دوران ضعف و نقاهت بهترین غذاست.
7- پماد با عدس و سرکه برای ترک دست و پا که بعلت سرما عارض شده سودمند است .
8- عدس را می توان بعنوان مسهل هم مصرف کرد چون دارای لعاب زیادی است. در درمان ناراحتی های روده و زخم روده یا سحج نیز موثر است .
9- عدس پخته را بعنوان مرهم برای زخم نیز می توان بکار برد .
10- مسواک زدن با سوخته آن جهت سفید کردن دندان مفید است.
11- ضماد آن با سفید تخم مرغ جهت ترک پا مفید است.
12- عدس آرد شده را با شکر یا بدون شکر هر روز چند قاشق غذاخوری میل کنید ، رطوبت را از معده و روده جمع میکند و ماده رطوبی مغز را به پائین سوق میدهد.
13- استفاده از سویق (قاووت) عدس برای کنترل موقت خونریزی قاعدگی یا قاعدگی نامنظم مفید است.
14- برای درمان تومور مغزی صفراوی ، عدس را به میزان 2 قاشق غذاخوری در 4 لیوان آب بپزید تا خوب پخته و له شود و یک لیوان باقی بماند، چند قاشق غذاخوری سرکه خانگی اضافه کنید و روزانه 8-6بار آب آنرا غرغره کنید.
15- آب پخته آن ملین و پاک کننده مغز است.
16- اگر رقت خون از آمیزش صفرا باشد ،شربت عناب و آب عدس نافع باشد.
17- خوردن خشک آن اسهال صفراوی را بند می‏آورد.
18- آرد عدس بوداده درمان تشنگی ، معده را نیرو می ‏بخشد و ضد صفرا ست .
19 – جهت درمان چاقی، خوردن آن بعنوان صبحانه و شام چاره ساز است.
20 – برای کنترل و جلوگیری از آسیب بیشتر آرتریت روماتوئید ، روماتیسم و آرتروز ، پس از خوردن آش آن می توانید آرد عدس را با روغن گل سرخ بر روی مفاصل ضماد کنید.
21 – برای درمان خارش پوست و خارش واژن یا خارش رحم، پودر عدس با سرکه جوشانده ، سپس آنرا با سفیده‏ تخم‏ مرغ مخلوط کرده و بر روی محل ضماد کنید.
22 – برای درمان برونشیت یا ذات الریه ، پس از فصد بطور مرتب آش جو با عدس را در تغذیه روزانه خود وارد نمائید.
23 – برای درمان میگرن از شوربائی که در آن عدس و ماش ریخته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.
24- مداومت در خوردن آن باعث تقویت نیروی جنسی گرم مزاجان می گردد.
25- برای علاج نقرس موضع را به عدس مقشر در آب گشنیز مرطوب به اندک کافور سائیده و ضماد نمایید یا ضماد پخته عدس بر روی موضع درد برای علاج بیماری نقرس موثر است.
26 – برای درمان استفراغ عدس را در آب پخته آب را دور بریزید و سپس عدس را در سرکه بپزید و آنرا بعنوان غذا میل کنید.
27-خوردن برنج و عدس با شیره خشخاش خصوصا سه ساعت قبل از آمیزش برای کمک به درمان زود انزالی جنسی مفید است.

 

مضرات عدس

عدس با تمام مزایایی که دارد نباید زیاد مصرف شود ،زیرا دیر هضم است و تولید نفخ می کند ثانیا مانع حرکت آن در مویرگ ها می شود. تولید خون سوداوی کرده، موجب دیدن خواب های مشوش و ضعف بینایی می شود و قابض است و غلیظ کننده خون و جریان خون را در رگها آهسته می کند . البته می توان برای جلوگیری از این عوارض عدس را با مصلح خورد .
عدس بعلت داشتن میکروپروتئین برای افرادیکه ناراحتی کلیه مخصوصا ضعف کلیه دارند زیانبخش است .
– کاهش دهنده نیروی جنسی سرد مزاجان است .
– استفاده مداوم از آن باعث واریس پا می شود
– مصرف بدون مصلح آن برای سرد مزاجان مضر است.
-بدون مصلح مضر امراض سوداوی و اعضای عصبی و قاطع میل جنسی می باشد.

 

ملاحظات و طرز تهیه

– عدس یک غذای کامل است و انرژی لازم را برای کارهای بدنی برای انسان تامین می کند .
– اگر عدس و آب‏ جو را باهم بخورند و خلط هر دو گرد آیند بهترین غذا به بدن می‏دهند. اما باید آب‏ جو کمتر از مقدار عدس باشد
– کشک جو، ضد عدس است، هر دو بپزند با یکدیگر غذای سخت نیک است و کشک از عدس بمقدار اندک‏تر باید کرد، و با چغندر نیز هم ضد است
بهتر است عدس همراه با خرما یا کشمش میل شود.

طرز تهیه دمنوش تخم کتان

طرز تهیه دمنوش تخم کتان تهیه شد

طرز تهیه دمنوش تخم کتان

 

تخم کتان یکی از دانه های بسیار مفید برای کم کردن وزن به شمار می رود و امروزه بسیاری از افراد در پی استفاده از دمنوش این دانه برای کم کردن وزن خود خواهند بود. معمولا استفاده از این روش نسبت به سایر روش ها از عوارض کمتری برخوردار است و به همین دلیل یکی از روش های مطلوب برای کاهش وزن به شمار می رود. اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با چگونگی تهیه منوش تخم کتان برای لاغری نیز بیشتر آشنا کنیم.

آماده کردن یک دمنوش برخلاف تصور بسیاری از افراد در مدت زمان کمی انجام نخواهد شد ، بلکه نیاز است تا برای خارج شدن عصاره ی اصلی به یک گیاه اجازه داد تا آرام آرام بجوشد. بنابراین در ابتدا شما می توانید از آبی استفاده کنید که تا حدود هشتاد درجه به نقطه ی جوش رسیده باشد و سپس در جایی که برای دم آمدن گیاه استفاده می کنید تنها یک قاشق از پودر مربوط به تخم کتان را بریزید.

این ترکیب بر روی شعله ملایم نیاز دارد تا حدود سی دقیقه بجوشد. پس از این زمان می توانید بهترین دمنوش با عصاری واقعی را از دانه های کتان انتظار داشته باشید. مصرف این دمنوش می تواند به کاهش وزن شما کمک کند و لاغری را برای شما به وجود آورد ، اما نیاز است تا از این گیاه به اندازه ی مناسب استفاده نمایید. اصل لاغری پس از مصرف دمنوش تخم کتان خاصیت سیرکنندگی به همراه ورود مواد لازم و ضروری به بدن شما می باشد.

یکی از دلایل چاق شدن مصرف تنقلات و وعده های غذایی زیاد و بیش از حد معده می باشد. این مواد غذایی رفته رفته به صورت چربی در بدن شما انباشته خواهد شد . اما اگر بتوانید به روشی این تنقلات را کنار بگذارید قطعا با تأثیر شگفت انگیز آن نیز روبه رو خواهید شد. یکی از راه ها استفاده از دمنوش تخم کتان می باشد. این روش لاغری طبیعی تنها به مدت زمان نیاز دارد ، پس در لاغری خود عجله نداشته باشید و اجازه دهید تا بدن شما به مرور خود را با شرایط تطبیق دهد.

در صورتی که دوست ندارید تا از دمنوش تخم کتان نیز استفاده نمایید ، می توانید از گزینه ی دیگر بهره ببرید. گزینه ی بعدی استفاده از تخم کتان خواهد بود. این دانه ها را می توانید به همراه غذای خود مصرف نمایید. تأثیر مصرف تخم کتان همانند دمنوش می باشد. بنابراین می توانید از هر روش که به ذائقه ی شما نزدیک تر است استفاده نمایید.